مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه :
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های محمود جاوید مهر
چکیده: هدف از این تحقیق ، بررسی رضایتمندی معلمان از نظام ارزشیابی عملکرد در شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 90-89 بوده که سئوال اصلی تحقیق عبارت است از : آیا معلمان از نظام فعلی ارزشیابی عملکرد رضایت دارند؟به همین منظور شیوه ارزشیابی به عنوان متغیر مستقل قلمداد می گردد و رضایت معلمان به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش های کاربردی محسوب می شود.روش انجام پژوهش ، پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 26 سئوالی محقق ساخته و مصاحبه بوده وروش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می باشد حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان با 378 نفر از جامعه آماری معلمان سبزوار انتخاب گردیده است.برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی وکتابخانه ای و اعتبار و روایی توسط پرسشنامه و نظر کارشناسان متخصص مورد تایید وبرای تحلیل داده ها و آزمون سئوالات اطلاعات آماری از توصیف آماری واستنباطی استفاده شده ونتیجه زیر بدست آمده است. یافته های یژوهش نشان می دهد که معلمان از نظام فعلی ارزشیابی عملکرد رضایت ندارند.محتوا شامل: تعاریف ارزشیابی عملکرد، روش های ارزشیابی، فواید ارزشیابی، رضایت کارکنان می باشد. چند پیشنهاد برای افزایش رضایتمندی از ارزشیابی عملکرد بیان شده که عبارتند از : برقراری نظام ارزشیابی ساختارمند و ساده اثر بخش و جلوگیری از سوء گیری ها ، کیفی بودن معیارها و دادن بازخورد به معلمان و آگاهی از روش های ارزشیابی کلید واژه : ارزشیابی ، عملکرد ، رضایت ، ارزشیابی عملکرد